Krąg I
Inicjacja: 4 Teayu [październik] 1500 TH
Mistrz: Benjamin
Miejsce inicjacji: Travar
Nauki: Świat składa się z dwóch elementów: pocisków i celów. Należy ustalić co jest celem a co pociskiem.

Broń Strzelecka (przestrojona umiejętność 1 poziomu): 6 - 3000 PL
Mistyczny Znak: 6 - 3200 PL
Broń Miotana: 6 - 3200 PL
Celny Strzał: 6 - 3200 PL
Rytuał Karmiczny: 6 - 3200 PL
+Broń Biała: 2 - 300 PL


Krąg II
Awans: 25 Strassa [styczeń] 1501 TH
Mistrz: t'skrang Pikosh, Łucznik III Kręgu, załogant jednego z wolnych parostatków z południowego Węża.
Miejsce awansu: Travar
Rodzaj zapłaty: 300 sztuk srebra.
Nauki: Cel jest równie ważny, jak droga do niego.

Strzała Kierunku: 6 - 3200 PL
+Wytrzymałość: 6 - 3200 PL
+Wielki Skok 2 - 300 PL


Krąg III
Awans: 12 dzień Gahmil [czerwiec] 1501 TH
Mistrz: człowiek Galeb-Klek o Imieniu Strafino, Łucznik III Kręgu z Copperpick
Miejsce awansu: Copperpick [podgórze Gór Delaryjskich]
Rodzaj zapłaty: 300 sztuk srebra.
Nauki: Jeżeli cel jest nieistotny, to nie warto sobie nim zaprzątać głowy. Natomiast jeżeli cel jest bardzo ważny, należy zrobić wszystko, aby go osiągnąć.

Przewidywanie Ciosu 6 - 3200 PL
+Ognista Strzała 5 - 1900 PL


Krąg IV
Awans: 60/3 1061 TE
Mistrz: Shloto, t'skrang IV Kręgu
Miejsce awansu: Nowy Dobrobyt
Rodzaj zapłaty: 450 sztuk srebra.
Nauki: Ważne jest powiązanie z łukiem, który jest ścieżką dla strzał podążających de celu. Ważne jest Tkanie Strzał, należy poznać jak najkrótsze magiczne połączenie pomiędzy sobą a przedmiotem z którym chce się połączyć.

Tkanie Wątków 6 - 3200 PL
+Sprint 2 - 300 PL


Krąg V
Awans: 28/1 1061 TE
Mistrz: Krotohis, t'skrang V Kręgu
Miejsce awansu: Miasteczka Varan Rugaria.
Rodzaj zapłaty:
Nauki: Czasem aby dojść do celu trzeba powstrzymać się od działania i pozwolić wydarzeniom potoczyć się samym, chyba że ktoś wie o twoich działaniach.

Powstrzymujący Znak 6 - 5200 PL
+Zawadiacki Śmiech 2 - 500 PL


Krąg VI
Awans:
Mistrz:
Miejsce awansu: Travar
Rodzaj zapłaty:
Nauki:

Rykoszet 2 - 500 PL


Wszechstronność
Wszechstronność 2 - 300 PL
Ognista Krew 3 - 600 PL (Abu)
Powietrzny Taniec 3 - 600 PL


Umiejętności
Alchemia 2/3 - 800 PL
Snucie Opowieści 1/2 - 300 PL
Spostrzegawczość 1/1 - 200 PL
Sztuka Przetrwania 1/1 - 200 PL
Drugi Strzał 1/1 - 200 PL


Atrybuty
Siła Fizyczna 1 - 800 PL
Żywotność 2 - 2100 PL


Magia Wątków
Rękawice Saxtona 4 - 1100 PL
Łuk Zwycięzca 2 - 1300 PL


Punkty Legend
Wydane Punkty Legend w sumie: 42.200
Aktualne Punkty Legend: 1670
Wszystkie: 43.870 [B:10.410/Vi:20.350/T:1050/Va:11.860]
Poziom Sławy: Barsawia - 1, Vivane - 1, Vasgothia - 1


Przedmioty
Zwycięzca - łuk długi, Legendarny Skarb
Rękawice Saxtona

Xavin Gromiciel
człowiek, Zabójca Horrorów VIII Kręgu
W 1505 TH ma 46 lat
Pochodzący z gór Karaskspur wysoki człowiek o ciemnych, krótko ściętych włosach.


Dollor Skryta w Cieniu
krasnoludka, Ksenomantka VII Kręgu
W 1505 TH ma 66 lat
Mistrzyni magii Ksenomanckiej z prowincji Vivane

RODZINA

Jasha
ork, wujek
Urodził się 13 dnia Charassa 1466 roku. W 1500 ma 34 lata.
Wujek Jasha był bratem matki. To on opowiadał mi o świecie kiedy byłem starszy. Często wyjeżdżał z karawanami. Pracował tam jako ochroniarz. Przywoził z odległych miast różne pamiątki, dziwnie zdobione bronie, skóry zwierząt, ale przede wszystkim najciekawsze historie z całego świata.
Był odważnym orkiem. Był dla mnie wzorem do naśladowania. Chciałem być taki jak on. Uczył mnie czytania i pisania, posługiwania się bronią, radzenia sobie w świecie. Mówił, że jako orki mamy zawsze najbardziej przejebane dlatego musimy być lepsi od innych Dawców Imion.
Ojciec go nie lubił. Sam chyba nigdy nie wyjechał z miasta. Uważał że wujek jest nieodpowiedzialny, że namiesza nam w głowach.

Mroo Hamza
ork, ojciec
Urodził się 22 dnia Charassa 1464 roku. W 1500 ma 36 lata.
"Producent" wieprzowiny. Średniozamożny ork, zatrudniający zależnie od sezonu/ zapotrzebowania od kilku do kilkunastu "ludzi", najczęściej orków. Interes przejął po swojej śp. matce. Mieszka w domu na obrzeżach miasta. Utrzymuje stałe kontakty z kilkoma kupcami w Wielkim Targu. Posiada trójkę dzieci z poprzedniego małżeństwa. Z drugą żoną, Wrdathą, ma dziecko - Abu, pierwsze zmarło.
Charakterystyka bardziej osobista.
Zasadniczy, poukładany, odpowiedzialny. Z charakteru bardziej krasnolud niż ork. Gahad związany z prowadzeniem biznesu - ma to we krwi od wielu pokoleń. Wspomaga finansowo dzieci z pierwszego małżeństwa. Niezbyt lubi się z bardziej "swawolną" rodziną żony.

Wrdatha
orczyca, matka
Urodziła się 03 dnia Mawag 1470 roku. W 1500 ma 30 lat.
Jej poprzedni mąż, a także dwójka dzieci zginęła w walce. Po tych wydarzeniach postanowiła się "ustatkować". Jej pierwsze dziecko z drugim mężem zmarło w wyniku choroby w młodym wieku.
Angażuje się w prowadzenie biznesu wraz z mężem. Skutecznie potrafi negocjować ceny z odbiorcami, ma talent do dobierania pracowników.
Kilku jej krewnych to adepci różnych dyscyplin. Mimo traumatycznych przeżyć, silna, pogodna kobieta. Potrafi pięknie grać na bębnach oraz flecie.

Wrathis
orczyca, pierwsza żona ojca
Urodziła się 23 dnia Rua 1465 roku. W 1500 ma 35 lat.
Posiada trójkę dzieci z którymi nie utrzymujesz bliższych kontaktów. Wytwarza arrasy i kobierce wraz ze swoją córką, Strisą. Jej dwóch synów zaciągnęło się do jakiejś kawalerii.


WIELKI TARG - ZNAJOMI

Wujemba
ork
Urodził się 05 dnia Teayu 1488 roku. W 1500 ma 12 lat.
Swoje imię odziedziczył po starożytnym królu Kara Fahd, Wujembie. Jest to jeden z twoich kumpli, syn sąsiadów pracujących na stałe u twojego ojca. To z nim i jego kumplami spędzasz najwięcej wolnego czasu na włóczeniu się, podpijaniu nalewek jego matki i rozróbach.

Grango
ork
Urodził się 30 dnia Gahmil 1490 roku. W 1500 ma 10 lat.
Drugi z twoich kumpli. Wychowany samotnie przez matkę, ojca nigdy nie poznał. Matka zajmuję się szyciem ubrań, które później sprzedaje jej znajomy, człowiek o imieniu Ordak. Sam jest obibokiem marzącym o przygodach, szybkich kobietach i najlepszych wierzchowcach.

Partulus
krasnolud, głosiciel Astendar
Urodził się 26 dnia Mawag 1457 roku. W 1500 ma 43 lata.
Ten ubierający się dość kolorowo krasnolud jest typowym dekadentem w dodatku artystą zajmującym się rzeźbą i malarstwem. Rzadziej haftowaniem. Jak sam mawia "żadna sztuka nie hańbi, byleby to była prawdziwa sztuka". Ze swojej pracy żyje na ponad przeciętnym poziomie. Swoją pracownie ma alei Jedwabnej wśród wielu skład i zakładów zajmujących się wyrobem materiałów, ich barwieniem i rozpowszechnianiem. Ponoć jedną z jego rzeźb "Pląsającego Skrybę" zakupił sam Mistrz Komnaty Rejestrów, Merrox.

Protas Efath
krasnolud, kupiec
W 1500 ma ponad 60 lata.
Ojciec z nim handlował. Średniozamożny krasnolud posiadający rozległe znajomości w Throalu, jak sam twierdzi. Bardzo sympatyczny, nie obnosi się swoim bogactwem. Bardzo często osobiście załatwia interesy nawet z drobnymi dostawcami. Poznałem go kilka lat temu przy negocjacji warunków dostaw podczas jego wizyty w naszym domu. Zdarzyło mi się później wiele razy pracować dla niego najczęściej jako pomocnik przy rozładunku towarów. Traktuje orki i inne rasy z takim samym szacunkiem jak krasnoludy.


WIELKI TARG - RESZTA

Glock
człowiek, najpewniej adept jednej z magicznych Dyscyplin
W 1500 ma ponad 50 lata.
Glock to starszy gość. Zawsze jest dobrze ubrany, elegancki. Zawsze miał najlepsze panienki w okolicy. Wszyscy mu się kłaniali. Pracują dla niego różne typy, ludzie, krasnoludy no i nasi oczywiście. Facet ma kasę i nie ukrywa tego. Można u niego dobrze zarobić, ogólnie ciemny typ. Szmugler, bandyta, degenerat.

Charboyya
krasnolud, kupiec
W 1500 ma ponad 40 lata.
Właściwie poznany przypadkowo. Znajomy Protasa Efatha. W miarę zamożny krasnolud po czterdziestce, który od kilku lat mieszka w Wielkim Targu. Zaczął od pracy u Protasa, by dwa lata temu (1498) założyć przedsiębiorstwo handlu jedwabiem. Podobno pochodzi z jakiejś wioski pośrodku niczego, do której wysyła listy co kilka miesięcy.

Ordak
człowiek, sklepikarz
W 1500 ma ponad 50 lata.
Właściciel jednego ze sklepów z ubraniami, które szyje dla niego kilka osób w Wielkim Targu. Staro wyglądający, zgarbiony i łysiejący człowiek o miłej twarzy. Nie podobają mu się zmiany jakie zachodzą w mieście. Jego interes powoli zaczyna podupadać, w związku z napływającymi dobrami i fachurami spoza miasta.

Mieszkańcy Nowego Ustine

Timm
krasnolud.
Urodził się 11 dnia Charassa 1438 roku. W 1505 ma 67 lata.
Obecnie piastuje stanowisko zarządcy Nowego Ustine. Kiedyś pełnił taką rolę w kaerze. Krasnolud w sile wieku pochodzący z rodu Morflywer.

Darnik Sędziwy
krasnolud Mistrz Żywiołów VI kręgu. Głosiciel Jaspree.
Urodził się 02 dnia Gahmil 1439 roku. W 1505 ma 66 lat.
Jest adeptem Mistrzem Żywiołów. To on ogłosił mieszkańcom kaeru koniec Pogromu. Na zewnątrz opuszczał wielokrotnie wioskę podnosząc swoje zdolności adepta u kilku mistrzów. Jednak do końca czuje się związany z Ustine i nie opuści tego miejsca na dłużej.

Pitru
kobieta człowiek Mistrzyni Żywiołów II kręgu.
Urodziła się 27 dnia Doddul 1482 roku. W 1505 ma 23 lata.
Uczennica Darnika. Młoda i energiczna rudowłosa Pitru od młodości przejawiała zainteresowanie możliwościami jakie posiadał jej mistrz. Zawsze wesoła, podkochiwała się w Marro.

Wojko
człowiek Wojownik III Kręgu.
Urodził się 12 dnia Raquas 1475 roku. W 1505 ma 30 lat.
Niezmiernie wysoki i chudy człowiek, o włosach koloru słomy i złamanym nosie. Przy boku nosi miecz ofiarowany mu przez Isam Derra, który awansował go na drugi Krąg, podczas gdy ten odwiedził Nowe Ustine. Jako najbardziej doświadczony Wojownik w osadzie, pełni rolę strażnika. To on zazwyczaj wita nowo przybyłych gości.

Urak
krasnolud Wojownik III Kręgu.
Urodził się 28 dnia Sollus 1477 roku. W 1505 ma 28 lata.
Pomocnik Wojka.


Mieszkańcy Nowego Ustine, którzy opuścili wioskę.

Marro
człowiek
Urodził się 17 dnia Charassa 1482 roku. W 1505 ma 23 lat.
Przyjaciel Balltrama. Opuścił wioskę razem z Isamem Derrem obsydianinem Wojownikiem i jego czwórką kompanów, którzy odwiedzili Nowe Ustine w 1499 roku. Od tamtej pory słuch o nim zaginął.

Andreo
człowiek Wojownik VII kręgu.
urodził się 01 dnia Dni Ziemi 1460 roku. W 1505 ma 45 lat.
Był pierwszym, który opuścił kaer wraz z dwójką przyjaciół: Kasonem i Alboną. Wrócili po tygodniu i przynieśli dobre wieści. Mało tego, szczęśliwym trafem napotkali emisariuszy z Królestwa Throalu. Cała trójka opuściła Nowe Ustine po Święcie Wyjścia w 1489 roku. Doszły was słuchy, ze dobrze sobie radzą i mieszkają w dużym mieście Urupie.
Brat Albony.

Kason
krasnolud Wojownik VIII kręgu.
urodził się 20 dnia Veltom 1456 roku. W 1505 ma 49 lat.
Był pierwszym, który opuścił kaer wraz z dwójką przyjaciół: Andreem i Alboną. Wrócili po tygodniu i przynieśli dobre wieści. Mało tego, szczęśliwym trafem napotkali emisariuszy z Królestwa Throalu. Cała trójka opuściła Nowe Ustine po Święcie Wyjścia w 1489 roku. Doszły was słuchy, ze dobrze sobie radzą i mieszkają w dużym mieście Urupie.

Albona
kobieta człowiek Czarodziejka VII kręgu.
urodziła się 06 dnia Veltom 1463 roku. W 1505 ma 42 lat.
Była pierwszą, która opuściła kaer wraz z dwójką przyjaciół: Kasonem i Andreem. Wrócili po tygodniu i przynieśli dobre wieści. Mało tego, szczęśliwym trafem napotkali emisariuszy z Królestwa Throalu. Cała trójka opuściła Nowe Ustine po Święcie Wyjścia w 1489 roku. Doszły was słuchy, ze dobrze sobie radzą i mieszkają w dużym mieście Urupie.
Prywatnie jest siostrą Andrea.


Rodzina i klan

Ashnyk
krasnoludka, twoja młodsza siostra.
Urodziła się 20 dnia Mawag 1488 roku. W 1505 ma 17 lat.
Imię dostała po swojej babce. Miła i urodziwa krasnoludka, lubiąca zabawy na świeżym powietrzu.

Ashnyk Starsza
krasnoludka, babcia ze strony matki.
Urodziła się 03 dnia Doddul 1430 roku. W 1505 ma 75 lat.

Parmo
krasnolud, dziadek ze strony matki.
Urodził się 17 dnia Gahmil 1420 roku. W 1500 ma 80 lat. Zmarły
Krasnolud o siwo-czarnej brodzie zaplecionej w trzy warkocze. To on przeprowadził na tobie Rytuał Dojrzałości i wytatuował w jego trakcie tatuaż pod lewym uchem.

Wzdanka
krasnoludka, babcia ze strony ojca.
Urodziła się 30 dnia Doddul 1405 roku. W 1505 ma 100 lat.

Chobroy
krasnolud, dziadek ze strony ojca.
Urodził się 03 dnia Borrum 1401 roku. W 1505 ma 104 lata.
To on opowiadał ci o tradycjach waszego ludu, o przodkach. To on nauczył cię drzeworytnictwa, chociaż sam wolał rzeźbić w kamieniu. Jest jednym z najstarszych mieszkańców Nowego Ustine, Kulejąc na jedną nogę, podpiera się drewnianą laską, którą sam mu wystrugałeś.

Bilmo
krasnolud, twój ojciec.
Urodził się 04 dnia Rua 1452 roku. W 1505 ma 53 lata.

Angri
krasnoludka, twoja matka.
Urodziła się 09 dnia Doddul 1455 roku. W 1505 ma 50 lat.

Abelard Zgryźliwy
krasnolud, Zbrojmistrz IV Kręgu.
Urodził się 10 dnia Rua 1467 roku. W 1505 ma 38 lata.
W 1499 wyruszył na Jarmark do Tessesta i został tam kilka miesięcy na naukach u tamtejszego Zbrojmistrza. Abelard przynależy do tamtej Kuźni, ale mieszka i pracuje w Nowym Ustine. Co jakiś czas zobowiązany jest, do powrotu do Kuźni i pracowaniu w niej.


Spoza Ustine

Shelter Biegły
człowiek Zwiadowca VIII Kręgu.
W 1505 ma jakieś 35-40 lat.
Na przełomie lat 1498/1499 wraz z Isamem Derrem i trójką innych Dawców Imion odwiedził Nowe Ustine. Został z nimi w waszej wiosce przez okres trzech miesięcy.

Isam Derr
obsydianin Wojownik nieznanego Kręgu.
Na przełomie lat 1498/1499 wraz z Shelterem Biegłym i trójką innych Dawców Imion odwiedził Nowe Ustine.
Został z nimi w waszej wiosce przez okres trzech miesięcy. Pomagał w organizacji obrony.

Miwefe
krasnoludka
Urodziła się 09 dnia Veltom 1484 roku. W 1505 ma 21 lat.
Pochodząca z Hanto młoda krasnoludka zajmuje się głównie rolą i zwierzyną. Czujecie do siebie sympatię i lubicie ze sobą spędzać czas na pogaduchach i wpatrywaniu się w nocne niebo, chociaż macie do tego okazję tylko kilka razy do roku. Wielokrotnie wspominała o wujku Charboyyi, który kilka lat wcześniej wyprowadził się do Wielkiego Targu, a który przysyła do nich listy.

© 2025 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Wu Czyż

Please publish modules in offcanvas position.