Druga Dyscyplina
"Chciałbym wiedzieć więcej, mistrzu!"
Alakso, proszący o naukę nowej Dyscypliny
Pokrótce
Bohater chcący nauczyć się nowej Dyscypliny, musi zapanować nad nowymi metodami treningu opartymi na odmiennej filozofii, które nie będą sprzeczne z filozofią swojej podstawowej Dyscypliny. Im wyższy posiada Krąg w podstawowej Dyscyplinie, tym łatwiej jest mu się uczyć tej nowej.
Aby poznać nową Dyscyplinę, postać musi pobrać nauki u kogoś kto już kroczy daną Dyscypliną i nauczyć się jego talentów począwszy od pierwszego Kręgu. W takim wypadku nauczycielem mogą być tylko postacie, które osiągnęły co najmniej Piąty Krąg.
Pierwszą trudnością może okazać się fakt znalezienia nauczyciela, który zechce takiego adepta wyszkolić. Wielu mistrzów niechętnie naucza takie postacie, gdyż tacy uczniowie wydają się być bardziej niezależni, pewni siebie i gorzej uczący się. Mogą odmówić nauczania postaci, których nie lubią, lub mogą od nich wymagać pewnych ryzykownych przedsięwzięć, aby ci udowodnili swoje oddanie nowej Dyscyplinie. Mogą też mieć uprzedzenia do innych Dyscyplin.
Cały proces nauki nowej Dyscypliny zależy od Mistrza Gry. Jeżeli nie będzie chciał aby postać nauczyła się konkretnej kombinacji Dyscyplin, może sprawić, aby ich nauka była niemożliwa dla postaci.
Koszt nauki jednego talentu nowej Dyscypliny to 100 sztuk srebra za każdy Krąg, który zna uczeń (jeśli zna więcej niż jedną Dyscyplinę, Kręgi się sumują). Cena może być niższa lub wyższa, i powinna zawierać przysługi, czyny lub przysięgi krwi.
Postać ucząca się nowej Dyscypliny musi poznać wszystkie Talenty Dyscyplinarne z Pierwszego Kręgu, oprócz tych które już zna. Zazwyczaj oznacza to, że nie musi poznać Rytuału Karmicznego. Postać musi posiadać odpowiednią ilość Punktów Legend, aby nauczyć się wszystkich talentów jednocześnie. Talentów opcjonalnych można nauczyć się później i muszą to być talenty z nowej Dyscypliny.
Koszt nabycia (w Punktach Legend) talentu na poziomie pierwszym określony jest przez liczbę aktualnie posiadanych Dyscyplin. Porównuje się wtedy najniższy Krąg, aby określić koszt talentu w poniższej tabeli:
Ucząc się nowego talentu poznawanej Dyscypliny należy poświęcić 40 godzin w ciągu jednego tygodnia. Ucząc się większej ilości talentów należy pamiętać, że w ciągu miesiące trzeba poświęcić co najmniej 80 godzin na naukę. Jeśli postać nie poświęci tyle czasu, automatycznie trening przepada i należy go rozpoczynać od nowa.
Wytrzymałość
Postać z wieloma Dyscyplinami może posiadać tylko jeden talent Wytrzymałość. Jest to ten talent, który otrzymała w pierwszej Dyscyplinie, nawet jeżeli będzie to gorsza wersja.
Karma
Postać może wydać tylko jeden punkt Karmy na testy Cech, pomimo, że może otrzymać ten bonus z różnych Dyscyplin. Tak samo jak tylko raz na 13 Kręgu zwiększa mu się stopień Karmy oraz jeden raz może dodać punkt Karmy do testy zdrowienia na 9 Kręgu.
Bonusy Dyscyplinarne
Bonusy takie jak np. +1 do Obrony Fizycznej, nie kumulują się, wybiera się ten, który daje większe profity na danym Kręgu.
Póki co, to tyle