Punkty Legend

Jak podaje Earthdawn Gamemasters Guide, Punkty Legend należy przyznawać za pięć poniższych elementów gry:
- osiągnięcie celów sesji;
- pokonanie przeciwników;
- zebranie magicznych skarbów;
- indywidualne wyczyny;
- odgrywanie postaci.
Punkty Legend przyznawane są po ukończeniu danej przygody, która zazwyczaj trwa dwie sesje. Czasem jest to jedna sesja, rzadko więcej niż dwie.


Elementy gry:
1. Osiągnięcie celów przygody
Cele przygody mogą być proste, np. dotarcie do wyznaczonego miejsca; skontaktowania się z poszukiwaną osobą; wygranie zawodów; opuszczenie miasta; kolacja ze sławną osobą; nawiązanie kontaktów z Gildią kupiecką, itp.
Cele przygód mogą być też swoistymi cliff-hangerami, np. odkrycie tajemnicy mrocznego Ksenomanty; znalezienie dowodów na zdradę swojego bliskiego przyjaciela; odkrycie tajemnego przejścia prowadzącego do mrocznego labiryntu; znalezienie się w samym centrum wydarzeń pomiędzy kilkoma stronami konfliktu, itp.

Po osiągnięciu celów sesji (nie przygody), sesja winna się skończyć, jednak jak to bywa, wszystko zależy od dostępnego czasu.

2. Pokonanie przeciwników
Postacie otrzymuję Punkty Legend za pokonanie przeciwników (stworów), którzy staną im na drodze do osiągnięci celu przygody. Nie oznacza to, że należy zabijać każdego przeciwnika. Za masakrowanie niegroźnych bohaterów niezależnych, stworzeń czy zwierząt nie należy przyznawać Punktów Legend.

3. Zdobycie Skarbów Magicznych
Cokolwiek postacie zabiorą pokonanym przeciwnikom jest łupem. Jeżeli ów Łup jest wart jakieś Punkty Legend, nazywamy go skarbem. Postacie zdobywają je dokonując heroicznych czynów. Posiadacze legendarnych skarbów sami szybko stają się legendami. Skarby mogą być przeróżne: zasuszone fragmenty stworów, starożytne artefakty, bronie, talizmany czy kamienie.

4. Indywidualne Wyczyny
Indywidualne wyczyny to innymi słowy heroiczność. Przykładem takiej heroiczności może być np. powstrzymanie bandy orkowych nomadów na płonącym moście. Zazwyczaj powinno nagradzać się PL jeśli bohater ryzykuje własne życie, by ocalić innych, czasem jednak, może osiągnąć coś w inny sposób, a co będzie mu się chwalić np. odnalezienie wody, która uratuje życia towarzyszom podróży. Należy rozróżnić tutaj cele przygody od czynów postaci.

5. Odgrywanie postaci
Najcięższa do rozstrzygnięcia sprawa wiąże się z przyznawaniem Punktów Legend za odgrywanie postaci. Tutaj powinno nagradzać się bohaterów za kreatywne pomysły, plany czy podjętą taktykę wobec drużyny. Główne punkty to:
- odgrywanie postaci (w tym rasy, charakteru, wad itp.); ¼ Puli PL
- postępowanie według zasad Dyscypliny (coś więcej niż tylko podstawy np. zabijanie jeśli jest się Wojownikiem); ¼ Puli PL
- nastrój (zwany klimatem) na sesji (czyli jak największe zagłębienie się w świat gry, bez zbędnego gadania, wychodzenia, rozmów telefonicznych itp.); ½ Puli PL
Przy czym jeżeli nie ma nastroju, niewiele też jest z odgrywania postaci.


Przyznawanie Punktów Legend
Punkty Legend przyznaję po spełnieniu powyższych kryteriów z uwzględnieniem Pul Punktów Legend dla danego Kręgu bohatera. Jeżeli w czasie przygody któryś z powyższych punktów nie występuje, bohater nie dostaje za niego PL. (Np. jeżeli nie było przeciwników do pokonania lub żaden nie został pokonany w trakcie przygody, to w Podsumowaniu Posesyjnym Punkty Legend nie będą uwzględnione za ten element gry.)


Obliczanie Punktów Legend za adepta
Pula PL za adepta równa jest Kręgowi danego adepta.
Pula PL zwiększa się na "1 na dwóch bohaterów" (1 per 2 PC) jeżeli przeciwnik wykorzystuje talent, który zapewnia mu dodatkowy atak w rundzie, jak Podwójna Szarża, Drugi Atak, Drugi Strzał czy Druga Broń.
Pula PL zwiększa się na "grupę bohaterów" gdy przeciwnik wykorzystuje talent, który zapewnia mu wiele ataków w rundzie, jak Szał (Frenzy), Druzgocząca Szarża, Grad Pocisków czy Grad Ciosów.

 

 

© 2025 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Wu Czyż

Please publish modules in offcanvas position.