Przestrzeń Astralna

Podziękowania za pomoc i korektę należą się Sethowi.

Astralne Odczuwanie – metody spoglądania w przestrzeń astralną. Jedną z nich jest Spojrzenie Astralne.

1. Badanie Przestrzeni Astralnej

Pierwszy Test Spojrzenia Astralnego
Aby adept mógł spojrzeć w przestrzeń astralną, musi wykonać Test talentu o Stopniu Trudności równym 6 (+ ewentualne modyfikatory wynikające z zanieczyszczenia przestrzeni astralnej [Bezpieczny +0, Otwarty +2, Skażony +5, Splugawiony +12]). Jeżeli test się powiedzie, adept zaczyna odczuwać astralnie obecność wszystkich odbić w zasięgu działania talentu. Do tego odczuwa także wszystkie byty (duchy, Horrory itp.), które mogą znajdować się w zasięgu działania talentu. Odczuwa także wiry astralnej energii magicznej, widoczne jedynie w przestrzeni astralnej. Test określa również jakość przestrzeni astralnej (czy jest Bezpieczna, Skażona lub Splugawiona) oraz pozwala określić, które z odbić są aktywne magicznie (Dawcy Imion, zwierzęta, rośliny, ziemia oraz magiczne przedmioty są takie), a które nie (np. stoły, drzwi, ściany, ogólnie wszystkie niemagiczne i martwe przedmioty).

Niemagiczne lub nieżywe przedmioty tylko częściowo zakrywają odbicia astralne przedmiotów skrytych za nimi (obojętnie czy magicznych/żywych czy nie). Jeśli adept osiągnie co najmniej Duży Wynik (Good Result) podczas Testu Astralnego Spojrzenia, zauważy przedmiot znajdujący się za innym przedmiotem lub w innym przedmiocie (np. szafę za ścianą lub nożyczki w pudełku).

Magiczne przedmioty i żywe istoty zbudowane są z tak zwanej „substancji”. Oznacza to, że astralne stworzenia (lub Dawcy Imion w przestrzeni astralnej) nie mogą przez nie przechodzić, spoglądać czy też astralnie na nie oddziaływać. Jeżeli adept chce spojrzeć przez taki obiekt, musi osiągnąć w Teście Spojrzenia Astralnego co najmniej Ogromny Wynik (Excellent Result). Możliwe za to jest (będąc w przestrzeni astralnej) przechodzenie przez ściany, stoły czy inne niemagiczne lub nieżywe przedmioty.

Odbicia Astralne
Odbicia zwykłych przedmiotów nie buduje żadna substancja. Astralne odbicia ścian, martwych drzew i niemagicznych przedmiotów wyglądają niemal identycznie jak ich fizyczne odpowiedniki. Astralne odbicia są ograniczone, np. książka będzie dobrze widoczna, jednak nie będzie się w niej dało przewracać stron. Adept może wyjrzeć przez astralne odbicie okna, gdyż pozostaje ono przezroczyste. Astralne odbicia przypominają fizyczne przedmioty, jednakże wiele spośród nich nie posiada kolorów - są szare. (Przypominam, że ujrzenie tego co znajduje się za takim przedmiotem, wymaga osiągnięcia Dużego Wyniku.) Będąc w przestrzeni astralnej można przechodzić przez takie przedmioty, jednak powoduje to karę -2 do wszystkich Testów przez okres dwóch minut, co spowodowane jest chwilową dezorientacją.

W przestrzeni astralnej nie ma ziemi, źródła światła, nieba itp. Znajdują się za to wszechobecne wiry magicznych energii oraz obszary splugawione przez Horrory. Czasem można spostrzec powstający wzorzec zaklęcia, który znika w chwilę później.

Odbicia astralne Dawców Imion, roślin czy zwierząt a także magicznych przedmiotów zbudowane są z „substancji” przez którą nie można przechodzić w przestrzeni astralnej (wyglądają podobnie jak w fizycznym świecie). Takie astralne odbicia wydzielają świecącą eterycznym światłem aurę. Najsilniejszy blask otacza astralne odbicia Dawców Imion, gdyż ich prawdziwe wzorce są najbardziej skomplikowane. Odbicie samej ziemi również wydziela aurę, gdyż cały świat jest jednym żyjącym organizmem.

Odbicia astralne zaklęć przypominają zaklęcia rzucone w świecie fizycznym, nie składają się z „substancji” więc można przez nie przejść. Natomiast jeżeli do zaklęcia były wykorzystane np. pnącza, które są żywe w świecie fizycznym, to w przestrzeni astralnej zbudowane są, tak jak wszystko co żywe, z owej „substancji”.

Drugi Test Spojrzenia Astralnego (i kolejne)
Po udanym teście, adept może wykonać drugi Test talentu, aby przyjrzeć się wzorcowi danego przedmiotu (też magicznemu), Dawcy Imion, rośliny i właściwie wszystkiemu, co znajduje się w przestrzeni astralnej. Test talentu wykonuje się przeciwko Obronie Magicznej danego przedmiotu (zmodyfikowany o jakość przestrzeni astralnej w danym miejscu). Odniesienie sukcesu pozwala dostrzec wzorzec badanego obiektu i dowiedzieć się więcej na jego temat (obiektu).

Wzorce adeptów, Dawców Imion i stworów są niemalże tego samego kształtu i wielkości co ich odbicia astralne (a co za tym idzie, podobne do fizycznych odpowiedników). Wzorzec może dostarczyć więcej informacji od odbicia, jak np. Dyscyplinę, wątki utkane do wzorca, oznaki zranień (rozwinięcie talentu) czy wykorzystanie magii krwi.

Aby przyjrzeć się dokładnie wzorcowi, adept musi wykonać kolejny (trzeci) Test Spojrzenia Astralnego, którego wynik będzie większy od poprzedniego. Ja troszkę odchodzę od tej niejasnej do końca zasady i stosuję poniższą:
Poziom Wyniku w trzecim Teście Spojrzenia Astralnego (pierwszy to test spojrzenia w przestrzeń astralną, drugi to test zobaczenia wzorca, trzeci to test zdobycia informacji ukrytych we wzorcu) określa ilość zdobytych informacji. Oczywiście test ten można powtórzyć, ale aby dowiedzieć się czegokolwiek więcej, należy osiągnąć wyższy Wynik (na. zamiast Dużego, Ogromny).

Spojrzenie Astralne normalnie nie pozwala na wykrycie odbicia lub wzorca przedmiotu skrytego za lub wewnątrz magicznego przedmiotu (także Dawcy Imion czy innych żywych obiektów, które posiadają „substancję”). Jest to możliwe tylko w momencie osiągnięcia przynajmniej Ogromnego Wyniku (Excellent) w Teście o Stopniu Trudności równym Obronie Magicznej maskującego (nie maskowanego) obiektu. Adept nie może w ten sposób badać wzorca ukrytego przedmiotu, a jedyne co zobaczy to jego odbicie astralne. Adept nie może badać obiektów poprzez „maskujące” wzorce innych przedmiotów. Zwykłe przedmioty nie posiadają wzorca, więc badanie poprzez nie może odbyć się pod warunkiem dostrzeżenia obiektu czyli osiągnięcia Dużego Wyniku (Good) w pierwszym Teście Spojrzenia Astralnego. Innymi słowy możliwe jest np. badanie wzorca Dawcy Imion stojącego po drugiej stronie ściany lub chowającego się w szafie, o ile szafa czy ściana nie są magiczne.

Wzorce magicznych przedmiotów najczęściej zajmują tylko część odbicia astralnego danego przedmiotu. Zazwyczaj dzieje się tak dzięki różnym metodom umagiczniania przedmiotów. Np. odbicie astralne magicznej włóczni będzie kształtem i wielkością przypominało fizyczny wygląd włóczni, za to sam wzorzec może zajmować tylko jej grot.

Zaklęcia i magiczne zdolności także posiadają swoje wzorce (włącznie z talentami, mocami Horrorów, a nawet z niezwykłymi właściwościami Krwawej Puszczy czy Zatrutego Lasu). Takie wzorce najczęściej przypominają chmury magicznej energii, które otaczają obszar działania zaklęcia lub zdolności. Np. wzorzec Umysłowego Sztyletu może wyglądać jak „sztylet” magicznej energii lecącej od rzucającego zaklęcie do celu. Po zakończeniu działania zaklęcia jego wzorzec znika. Wzorce talentów i magicznych zdolności najczęściej znajdują się gdzieś we wzorcu adepta czy odpowiedniej istoty.

Wzorce magicznych pułapek czy trwałych efektów zaklęć zazwyczaj wyglądają jak małe skupiska astralnej energii. Bliższe przyjrzenie się wzorcowi może odpowiedzieć na pytania dotyczące jego efektu, typu zaklęcia, z jakiego jest Kręgu, a nawet powiedzieć co nieco o magu, który rzucił zaklęcie. Badając wzorzec zaklęcia należy wykonać Test Spojrzenia Astralnego o Stopniu Trudności równym jego Rozproszeniu.

2. Rodzaje Astralnego Odczuwania
Talent Spojrzenie Astralne
Najpewniej najlepsza metoda odczuwania astralnego, dzięki której można badać odbicia astralne i wzorce. Każde skorzystanie z talentu kosztuje adepta 1 Punkt Wyczerpania. Działanie Spojrzenia Astralnego może trwać maksymalnie tyle rund, ile wynosi Poziom tego talentu. Zasięg talentu równy jest Poziomowi talentu pomnożonemu przez 10 metrów (5 heksów).

Zaklęcie Zmysł Astralny
Zaklęcie pozwala adeptowi wykryć i badać magiczną obecność w przestrzeni astralnej, jest to raczej odczuwanie przestrzeni astralnej niż spojrzenie w nią. Zaklęcie ma zasięg 30 metrów (15 heksów) i może trwać 10+Poziom minut. Zaklęcie nie jest tak dokładne w badaniu wzorców jak talent, mimo że dzięki niemu również można dostrzec wzorce. Test Efektu określa dostrzeżenie jednego wzorca stwora/Dawcy Imion/Magicznego Przedmiotu/magicznego efektu (którego Obrona Magiczna nie było większa od wyniku testu). Jeśli adept chce ujrzeć kolejny wzorzec, musi ponownie wykonać Test Efektu.
Aby przyjrzeć się wzorcowi, musi wykonać kolejny Test Efektu zaklęcia (patrz Drugi Test Spojrzenia Astralnego).

Widzenie Wątków
Dzięki talentowi Tkanie Wątków adept może ujrzeć wzorce przedmiotów, do których chce się dostroić. Widzenie wzorców nie pozwala adeptowi na badanie wzorców i zdobycie jakichkolwiek informacji. Pozwala jedynie wyczuć na tyle wzorzec, by móc się do niego dostroić. Nie można dzięki niemu wykrywać wzorców stworów, Dawców Imion czy innych magicznych aur.

© 2025 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Wu Czyż

Please publish modules in offcanvas position.